۵ اشتباه پوستي که برخي افراد انجام مي دهند

۵ اشتباه پوستي که برخي افراد انجام مي دهند

۵ اشتباه پوستي که برخي افراد انجام مي دهند

۵ اشتباه پوستي که برخي افراد انجام مي دهند

۵ اشتباه پوستي که برخي افراد انجام مي دهند

۵ اشتباه پوستي که برخي افراد انجام مي دهند
۵ اشتباه پوستي که برخي افراد انجام مي دهند
ثبت شده در ستاد ساماندهي وزارت فرهنگ و ارشاد
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما
موضوعات
آرشیو
پشتيباني آنلاين
آمار
چت باکس
نویسندگان
جستجو
جدید ترین مطالب
امکانات جانبی
تبلیغات
۵ اشتباه پوستي که برخي افراد انجام مي دهند

۵ اشتباه پوستي که برخي افراد انجام مي دهند

پرهيز از مصرف کرم‌هاي ضدآفتاب در روزهاي تاريک زمستاني يا رفتن به رختخواب بدون پاک کردن آرايش براي پوست بسيار مضر است. چه خوب است که همه ما چند دقيقه‌اي از روز را به پوستمان اختصاص دهيم تا از بروز چين‌وچروک بيشتر، بروز لکه‌هاي قبلي خودداري شود. 5 اشتباه پوستي مي‌تواند سبب پير شدن سريع‌تر پوست مي‌شود در حالي که کمي توجه بيشتر موجب مي‌شود که پوستي جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشيم.۵ اشتباه پوستي

اشتباه اول:
خيلي‌ خسته‌امروز طولاني را سپري کرده‌ايد و بسيار خسته‌ايد و آخرين کاري که مي‌خواهيد انجام بدهيد شستن صورت‌تان است. در حالي که اين غلط است، شست‌وشوي صورت تنها 2 دقيقه وقت شما را مي‌گيرد در صورتي که شست‌وشوي صورت در طول روز و قبل از خواب سبب مي‌شود براي چند سال صورتي جوان‌تر داشته باشيد. خوابيدن با صورتي پر از عرق و گردوغبار و چربي و وجود مواد آرايشي روي آن مي‌تواند سبب بروز آکنه و لکه شود.

اشتباه دوم:
ضدآفتاب مخصوص تابستان استنيازي به ضدآفتاب نيست، الان زمستان استخيلي‌ها با داشتن اين تصور غلط در روزهاي تاريک زمستان و پاييز به صورت و دست‌هاي خود ضدآفتاب نمي‌زنند. در حالي که اشعه ماوراي‌بنفش خوشيد هميشه وجود دارد و مي‌تواند سبب پيري زودرس پوست شود. اشعه مي‌تواند از شيشه هم عبور کند و حتي وقتي ما درون اتاق هستيم از تاثير اشعه ماوراي بنفش خورشيد در امان نيستيم. بنابراين هر چه بيشتر بتوانيم پوست‌مان را در مقابل اشعه حفظ کنيم پوستي جوان‌تر خواهيم داشت، بنابراين هر روز حتي در روزهاي زمستان از کرم‌هاي ضدآفتاب يا مرطوب کننده‌هاي حاوي spf 30 استفاده کنيد. براي محافظت بهتر نوعي ضدآفتاب را انتخاب کنيد که حاوي هم آوبنزين باشند و هم هليوپلکس، تتانيوم دي‌اکسيد يا زنيک اکسيد.

اشتباه سوم:
گران هستندمراقبت از پوست و خريدن کرم‌هاي بهداشتي خيلي هزينه‌بر هستند. اين هم يک اشتباه ديگري است که موجب مي‌شود افراد کمتر به سلامت پوست‌شان توجه کنند. در حالي که اگر مي‌خواهيد پولتان را پس‌انداز کنيد از دراگ‌استور خريد کنيد. مطالعات نشان مي‌دهد که خيلي وقت‌ها بايد هزينه‌هايي را کرد تا از هزينه کردن‌هاي بعدي جلوگيري شود. مراقبت از پوست جزو اين هزينه‌هاست. خريد کردن لوازم و مواد آرايشي و محافظتي پوستي شايد کمي گران باشد اما اين موجب مي‌شود از هزينه‌هاي درماني بعدي که حتي گران‌تر هم هست کاسته شود. خريد يک کرم ضدآفتاب ارزان‌تر از هزينه‌اي است که براي خريد داروهاي درماني مي‌شود. موثرترين محصولات ضدپيري آلفايي هستند که حاوي رتينوئيد، ahaها، پپتيدها ويتامين c و هيالورونيک اسيد است.

اشتباه چهارم:
عجله چند بار اقدام کردم اما ديگر خسته شدمخيلي‌وقت‌ها ما انتظار داريم نتايج درماني زود آشکار شوند در حالي که حداقل 8 هفته طول مي‌کشد تا نتيجه خيلي از دستورات پزشکي و درمان‌ها جواب بدهد. پس به داروها و کرم‌هاي پوستي فرصت بدهيد تا تاثيرشان را نشان بدهند. هر داروي جديدي را بايد 2 ماه بعد امتحان کرد. چرا که پوست لازم دارد تا لايه‌هاي ضدپيري بسازد. مصرف مداوم و تعويض کرم‌ها و داروهاي پوستي مي‌تواند سبب التهاب، افزايش خطوط و چروک‌هاي پوستي و نقاط قهوه‌اي در روي پوست شود.

اشتباه پنجم:
پوستم خيلي حساس است!کرم‌‌ها پوستم را قرمز و حساس مي‌کنند. عدم مصرف کرم‌هاي محافظ پوست و فرار از مصرف آنها و همچنين عدم توجه به بهداشت پوست موجب مي‌شود که سلول‌هاي مرده روي پوست انباشته شده و پوست چروکيده‌تر شود. در حالي که حذف اين لايه‌هاي مرده، موجب نرمي پوست و روشن شدن پوست مي‌شود. البته مالش شديد پوست هم مي‌تواند به قرمزي و حساسيت آن منجر شود. براي همين بايد با صابون‌هاي ملايم و حاوي گليکوليک اسيد يا اگزفوليتور و دستمال‌هاي نرم پوست‌تان را بشوييد. از مالش شديد پوست با پارچه‌هاي خشن بپرهيزيد.

 

 

گردآورنده : مجله پزشکی.::.ژورنال

 


تعداد بازديد : 267
شنبه 2 مهر 1390 ساعت: 9:3
نویسنده:
نظرات()
می پسندم نمی پسندم
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:

درباره ما
مطالب تصادفی
ورود کاربران
عضويت سريع
تبادل لینک هوشمند
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
صفحات جانبی
آخرین نظرات کاربران